• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Har ansökt om skuldsanering men Gick in på mina sidor idag och såg att min skuld minskat. Såg att 6st företag har dragit tillbaka ärendet från kf även att de legat där för utmätning länge, har dock stoppad utmätning eftersom det inte finns utrymme. Fick till svar att de dragit tillbaka dem för att de får en sån liten del av utmätningen att de själva har dem för bevakning. Men det har väl ändå uppstått kostnader för att de är skickade till kf? Vad händer om de ska skicka dem dit igen, måste jag betala kostnader för det igen? Känns ju sådär
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har ansökt om skuldsanering men Gick in på mina sidor idag och såg att min skuld minskat. Såg att 6st företag har dragit tillbaka ärendet från kf även att de legat där för utmätning länge, har dock stoppad utmätning eftersom det inte finns utrymme. Fick till svar att de dragit tillbaka dem för att de får en sån liten del av utmätningen att de själva har dem för bevakning. Men det har väl ändå uppstått kostnader för att de är skickade till kf? Vad händer om de ska skicka dem dit igen, måste jag betala kostnader för det igen? Känns ju sådär

600 kr per ärende och år som ligger för verkställighet, så det kostar även om dom legat kvar, nu kan du slippa kostnaderna om det ligger hos inkasso ett tag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Yes, du har rätt.

Har lärt mig att det här systemet läcker mer än jag trodde att det gjorde.

Det är vanskligt att ändra allt för mycket. Tror inte många är intresserad av en förskjutning som innebär att man kan överösa kf med överklagningar för att slippa undan utmätning heller.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Aha. Man blir ju orolig när man får olika svar. Man vill ju inte göra något fel nu i processen. Mailade min handläggare förut för att fråga.
Spännande, då är vi i samma läge just nu. Hur känns det för dig, tror du det går vägen?
Jag känner ångest, vill bara ha beslut såklart . Svårt o säga om det går vägen tycker jag, hoppas såklart . Jag har lämnat alla korrekta uppgifter osv så det enda i så fall det kan stupa på är om nån borgenär motsätter sig att dom tex tycker sin skuld är för färsk eller nåt, dock blir man ju inte mindre insolvent för det så nångång måste det gå igenom
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
600 kr per ärende och år som ligger för verkställighet, så det kostar även om dom legat kvar, nu kan du slippa kostnaderna om det ligger hos inkasso ett tag.
Okej men om de ändrar sig igen då och skickar det till kf, då blir det nya avgifter? Så kan de hålla på så där?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Såg jag skrev i fel tråd tidigare. Men om man fått beviljad skuldsanering och man slutar på nuvarande arbete. Och får en slutlön på säg ca 50 000 kr netto, vad händer då? Något man får behålla eller hur fungerar det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Såg jag skrev i fel tråd tidigare. Men om man fått beviljad skuldsanering och man slutar på nuvarande arbete. Och får en slutlön på säg ca 50 000 kr netto, vad händer då? Något man får behålla eller hur fungerar det
Du bör begära omprövning med en sån grej. Du riskerar i slutändan hela skuldsaneringen.
En sån stor engångsbetalnig bör ju gå till de du är skyldig pengar
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Såg jag skrev i fel tråd tidigare. Men om man fått beviljad skuldsanering och man slutar på nuvarande arbete. Och får en slutlön på säg ca 50 000 kr netto, vad händer då? Något man får behålla eller hur fungerar det
Som jag skrev gör en omprövning.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Du bör begära omprövning med en sån grej. Du riskerar i slutändan hela skuldsaneringen.
En sån stor engångsbetalnig bör ju gå till de du är skyldig pengar
Ja jag har för tillfället bara inledande, så inte aktuellt nu. Och jag ska inte ens sluta på jobbet, utan var bara framgent om det skulle ske. Så det är med andra ord dumt att säga upp sig om man vet man får en hög slutlön när man har skuldsanering …
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp